clanek-obrazek

Informace o přijetí

Jak podat žádost

  • Po projevení zájmu o umístění do Domova pro seniory jsou zájemci podány podrobnější informace o poskytované službě a je mu nabídnuta prohlídka zařízení.
  • Žádost je možné vyzvednout osobně v Sociálních službách Lanškroun (dále jen Soslla), ulice Janáčkova 1003, 563 01 Lanškroun nebo na odboru sociálních věcí a zdravotnictví MěÚ Lanškroun, popřípadě stáhnout za pomocí webových stránek soslla.cz/dokumenty.
  • Vyplněnou žádost je možné podat osobně v Soslla nebo poštou, popřípadě na odboru sociálních věcí a zdravotnictví MěÚ Lanškroun.
  • Po podání žádosti Vás za nějaký čas sociální pracovnice kontaktuje ohledně sociálního šetření.
  • Žádost zájemce, který spadá do cílové skupiny, je obodována dle kritérií schválených Radou města a dle celkového součtu bodů je zařazena do seznamu žadatelů.


  • V případě uvolnění místa je vybrán žadatel, který má nejvyšší bodové ohodnocení.
  • Před nástupem sociální pracovnice seznámí zájemce se Smlouvou o poskytnutí sociální služby, která se při nástupu do Domova pro seniory uzavírá a jejíž součástí je List úhrad a Pravidla života v Domově. Dále je seznámen se zásadami pro podávání a vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby, s právy a povinnostmi klienta a individuálním plánováním služby apod.
  • Po nástupu klienta do zařízení pomáhá celý personál překlenout obtížnější období adaptace, snaží se naslouchat a informovat, pomáhá zvyknout si na nové prostředí.
  • Umístěním rodinného příslušníka do Domova, péče rodiny o něho nekončí, ale měla by být navázána úzká spolupráce příbuzných s personálem, aby se u nás nový klient mohl cítit skutečně jako doma.

Základní informace pro nástup do Domova pro seniory

Pro nástup jsou nejvhodnější dopolední hodiny (ideální čas je mezi 9 – 10 hod.), aby byl dostatek času na všechny úkony s tím spojené i na základní orientaci nového klienta.

Na co určitě nezapomenout během přípravy věcí k nástupu:

  • občanský průkaz,
  • průkazku zdravotní pojišťovny,
  • vyjádření lékaře ne starší než tři měsíce a aktuální rozpis léků podepsaný lékařem,
  • aktuální výměr důchodu (pokud chcete zjistit, zda je nárok na sníženou úhradu),
  • doklad o přiznání příspěvku na péči,
  • léky (popř. recepty), které potřebujete minimálně na 5 dní po nástupu,
  • při inkontinenci inkontinentní pomůcky a podložky, a pro péči o pokožku je potřeba donést mycí pěnu a zinkovou mast (pěnu a mast je možné zakoupit v kantýně Domova),
  • zdravotní nebo kompenzační pomůcky, které používáte (brýle, zubní náhrady, elastické punčochy, naslouchátka, berle, chodítko, invalidní vozík apod.), doporučujeme vzít s sebou také digitální teploměr,
  • finanční hotovost na první výdaje (například doplácení léků) a na zaplacení úhrady do konce měsíce,
  • termosku na čaj (větší, cca 1 l – 1, 5 l), hrníček, talířek (např. na krájené ovoce), příbor, a popř. plastová lžička na podávání léků.


Pro začátek Vám doporučujeme:

    •  alespoň 4 žínky, minimálně 5 ručníků, osušky, kapesníky, sprchový gel, šampon, kartáček, pastu, ústní vodu nebo čistící tablety (v případě, že používáte zubní náhradu), manikúrní nůžky, vatové tyčinky, holení (elektrický holicí strojek, jednorázová holítka), hřeben, krém na obličej, krém na tělo, papírové kapesníky apod.

    Oblečení:

    Vezměte si s sebou bavlněné prodyšné oblečení v dostatečném množství, na které jste zvyklí, rádi ho nosíte a v takovém množství, aby byla zajištěna jeho dostatečná výměna:

    • vhodnou domácí obuv (pevnou a neklouzavou, např. značky Podowell), letní a zimní obuv na venek (např. k lékaři, do nemocnice, na vycházky),
    • spodní prádlo pokud nepoužíváte inkontinentní pomůcky, (např. kalhotky, trenky), košilky, nátělníky v dostatečném množství), punčochy, ponožky,
    • noční košile, pyžama, župan,
    • domácí oděvy, na které jste zvyklí, každý klient je přes den v denním prádle a na noc se převléká do nočního oděvu,
    • oblečení pro různá roční období i příležitosti – kalhoty, košile, trika, sukně, halenky, šaty, oblek, svetry, bundy, kabáty,
    • sluneční brýle, čepici/klobouk proti sluníčku,
    • společenské oblečení (např. na oslavy nebo na „poslední cestu“).

    Praní prádla zajišťuje prádelna v našem zařízení. Pere se kvůli hygienickým předpisům na teplotu 60 °C. Na každý kus oblečení je zažehlen štítek s Vaším jménem, aby nedocházelo k záměně nebo ztrátě Vašeho oblečení. Proto minimálně 2 dny před plánovaným nástupem je potřeba oblečení donést. V den nástupu Vám prádlo doneseme na pokoj. V průběhu pobytu je nutné všechny nové kusy oblečení předat personálu, aby nejprve zajistil označení oblečení.

     

    I když jsme schopni se o Vás plně postarat, je příjemné, když si s sebou vezmete věci, které Vám – v rámci našich prostorových možností – připomínají domov. Od fotografií blízkých přes oblíbené knihy, obrázky a květiny až třeba po Vaše hodiny, rádio, oblíbené křeslo, atd.

    Po dohodě se sociální pracovnicí je možné si s sebou vzít také televizor, malou ledničku, varnou konvici, mikrovlnou troubu, atd. (všechny el. spotřebiče musí mít platnou revizi).

    Kontakt

    Sociální služby Lanškroun
    Janáčkova 1003
    563 01 Lanškroun

    IČO: 75081849
    DIČ: CZ75081849
    Číslo účtu: 198999998/0600