Jak podat žádost
- Po projevení zájmu o umístění do Domova pro seniory jsou zájemci podány podrobnější informace o poskytované službě a je mu nabídnuta prohlídka zařízení.
- Žádost je možné vyzvednout osobně v Sociálních službách Lanškroun (dále jen Soslla), ulice Janáčkova 1003, 563 01 Lanškroun nebo na odboru sociálních věcí a zdravotnictví MěÚ Lanškroun, popřípadě stáhnout za pomocí webových stránek soslla.cz/dokumenty.
- Vyplněnou žádost je možné podat osobně v Soslla nebo poštou, popřípadě na odboru sociálních věcí a zdravotnictví MěÚ Lanškroun.
- Do 60-ti dnů od podání žádosti sociální pracovnice provede sociální šetření.
- Žádost zájemce, který spadá do cílové skupiny, je obodována dle kritérií schválených Radou města a dle celkového součtu bodů je zařazena do seznamu žadatelů.


- V případě uvolnění místa je vybrán žadatel, který má nejvyšší bodové ohodnocení.
- Před nástupem sociální pracovnice seznámí zájemce se Smlouvou o poskytnutí služby sociální péče, která se při nástupu do Domova pro seniory uzavírá a jejíž součástí je list úhrad a Pravidla života v Domově. Dále je seznámen se zásadami pro podávání a vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby, s právy a povinnostmi klienta a individuálním plánováním služby apod.
- Po nástupu klienta do zařízení pomáhá celý personál překlenout obtížnější období adaptace, snaží se naslouchat a informovat, pomáhá zvyknout si na nové prostředí.
- Umístěním rodinného příslušníka do Domova, péče rodiny o něho nekončí, ale měla by být navázána úzká spolupráce příbuzných s personálem, aby se u nás nový klient mohl cítit skutečně jako doma.
Základní informace pro nástup do Domova pro seniory
Pro nástup jsou nejvhodnější dopolední hodiny, aby byl dostatek času na všechny úkony s tím spojené i na základní orientaci nového klienta.
Na co určitě nezapomenout během přípravy věcí k nástupu:
- občanský průkaz,
- průkazku zdravotní pojišťovny,
- vyjádření lékaře a rozpis léků ne straší než tři měsíce,
- aktuální výměr důchodu – na základě kterého Vám bude stanovena výše úhrady,
- doklad o přiznání příspěvku na péči,
- léky (popř. recepty), které potřebujete minimálně na 5 dní po nástupu. Při inkontinenci pleny a podložky,
- zdravotní nebo kompenzační pomůcky, které používáte (brýle, zubní náhrady, elastické punčochy, naslouchátka, berle, chodítko, invalidní vozík apod.)
- finanční hotovost na první výdaje (například doplácení léků) a na zaplacení úhrady do konce měsíce.
Praní prádla zajišťuje prádelna v našem zařízení. Na každý kus Vašeho oblečení je nažehlen štítek s Vaším jménem, aby nedocházelo k záměně nebo ztrátě Vašeho oblečení.
Prádlo je vhodné doručit do zařízení pár dní před nástupem, aby bylo možné oblečení s předstihem označit speciálními nažehlovacími štítky.


Pro začátek Vám doporučujeme:
- doporučujeme mýdlo, šampon, kartáček na zuby, pastu, hřeben, manikúru, holení (elektrický holící strojek, jednorázová holítka), krém na obličej, krém na tělo apod.
- vhodnou domácí obuv (pevnou a neklouzavou) letní a zimní,
- spodní prádlo (kalhotky, trenky – pokud nepoužíváte inkontinentní pomůcky, košilky, nátělníky v dostatečném množství), punčochy, ponožky,
- noční košile, pyžama, župan,
- domácí oděv, na který jste zvyklí (každý klient je přes den v denním prádle a na noc se převléká do nočního oděvu),
- oblečení pro různá roční období – kalhoty, košile, trika, sukně, halenky, šaty, oblek, svetry, bundy, kabáty,
- 4 žínky, minimálně 5 ručníků, osušky, kapesníky,
- termosku na čaj, hrníček, (talířek, lžička, nožík – dle potřeby).
I když jsme schopni se o Vás plně postarat, je pro Vás jistě příjemné, když si s sebou vezmete věci, které Vám – v rámci našich prostorových možností – připomínají Váš domov. Od fotografií blízkých přes oblíbené knihy, obrázky a květiny až třeba po Vaše hodiny, rádio atd.
Po dohodě se sociální pracovnicí je možné si s sebou také vzít křeslo, televizor, malou ledničku, varnou konvici, mikrovlnou troubu atd.
Všechny elektrické spotřebiče musí mít platnou revizi.
